מה קורה בגיל ההתבגרות

מה קורה בגיל ההתבגרות

גיל ההתבגרות הוא הגיל בו המתבגרים מגבשים את זהותם הבוגרת. בגיל ההתבגרות מתבגרים עוברים שינויים הורמונאליים (שגורמים בין השאר לשינויים קיצוניים במצבי רוח), פיזיולוגים, פסיכולוגים/רגשיים וקוגניטיבים. כל אלה מביאים את המתבגרים לחוות בגיל ההתבגרות קונפליקט פרדוקסלי: מצד אחד, הם רוצים שליטה. מצד שני, כל השינויים האלה הם בעצם לא בשליטתם. לו רק בגלל זאת, אפשר להבין את הקושי שלעיתים חווים המתבגרים בגיל ההתבגרות. אגב, לא כל המתבגרים חווים זאת כשליש עוברים את גיל ההתבגרות בצורה קלה יחסית. שליש חווים מדי פעם משברים ושליש חווים קושי מתמשך.

קרא עוד
מה קורה להורים של המתבגרים

מה קורה להורים של המתבגרים

כשהילדים מגיעים לגיל ההתבגרות, גם ההורים עוברים תהליך של התבגרות. תהליך זה לא פשוט כלל וכלל ומורכב ממאפיינים שונים. הכרה של מאפיינים אלה, תעזור להורים לצלוח שלב זה בכבוד.

קרא עוד
כיצד הורים יכולים לעזור למתבגרים שלהם

כיצד הורים יכולים לעזור למתבגרים שלהם

השאירו ערוץ תקשורת פתוח ומכבד כדי ללבן קשיים או ציפיות. הראו את חצי הכוס המלאה ועזרו להם להתמודד בצורה בונה עם עיוותי החשיבה. הזכירו למתבגרים שאתם אוהבים אותם. אל תושפעו ממצבי הרוח המשתנים שלהם והצליחו לראות את הילד שבמתבגר למרות גודלם הפיזי. אל תגיבו בכעס על כעסי הילד שלפעמים אינם רציונלים. ראו את הקושי והמצוקה שלהם אך אל תוותרו על כבודכם.

קרא עוד
כיצד הורים יכולים לעזור לעצמם

כיצד הורים יכולים לעזור לעצמם

אין מה לעשות. ההורה הוא זה שצריך להיות המבוגר האחראי. יש מספר דרכים שאם תקפידו עליהם, תוכלו לעזור לעצמכם לצלוח את תקופת המעבר הזו בשלום. מעבר לכך, גיל ההתבגרות הוא גיל שעלול להביא אתו קשיים לילד וגם למערכת המשפחתית. לפעמים הוא גם פוגע בזוגיות (במקום בו יש חילוקי דעות בין ההורים כיצד יש להתנהג עם הילד המתבגר). אמנם הקשיים עוברים עם הגיל ועד סיום תקופת גיל ההתבגרות, אך זה לא אומר שחייבים לסבול במשך כל תקופת גיל ההתבגרות. אם קשה לכם, פנו לייעוץ.

קרא עוד
קישורים שיכולים לעזור בגיל ההתבגרות

קישורים שיכולים לעזור בגיל ההתבגרות

הנה מספר אתרים או שירותים שיכולים לעזור למתבגרים ולהוריהם בתקופה המאתגרת של ההתבגרות.

קרא עוד